20 Nov 2014 

Länsförsäkringar Årets bank

Länsförsäkringar har för sjätte året i rad de mest nöjda bankkunderna 2012-10-01 För sjätte året i rad har Länsförsäkringar landets mest nöjda bankkunder på privatmarknaden. Det visar årets undersökning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) som presenteras idag. – Länsförsäkringar Bank lever på ett mycket bra sätt upp till kundernas höga förväntningar, skriver SKI i sitt pressmeddelande. Frågor till Rikard Josefson, vd för Länsförsäkringars bank: Vad ligger bakom att Länsförsäkringar återigen har landets mest nöjda bankkunder på privatmarknaden? – Förtroendet för Länsförsäkringar som bank har stärkts väsentligt de senaste åren. Vi har ett starkt varumärke och idag är vi Sveriges femte största bank. Jag tror kunderna gillar vår lokala förankring och att de är vår enda uppdragsgivare. Jag vet också att de uppskattar helheten, att vi kan erbjuda såväl bank, sakförsäkring som livförsäkring på samma gång. Hur ska ni fortsätta att få kunderna att gilla er? – För att lyckas bli det bästa bankalternativet för våra kunder och nå våra högt ställda mål krävs att vi fortsätter att vara bäst på försäkring. Sakförsäkring och bank är varandras förutsättningar. Vi ser i undersökningen att vi får riktigt höga värden för såväl prisvärdhet som service, och det ska vi fortsätta med. Läs mer om årets SKI-undersökning för bankerna här: www.kvalitetsindex.se För ytterligare information kontakta: Rikard Josefson, vd Länsförsäkringars bank Telefon: 08-588 410 75. Länsförsäkringars pressjour: 08-588 418 50

© 2014 Pontus Ekman AB
Adress: Virvelvindsvägen 4B, 222 27 Lund 
Telefon: 046-14 25 80 | Telefax: 046-13 25 85 
E-post: pontus@pontusekman.se